مسجد جامع آل یاسین (ع)

مسجد جامع آل یاسین (ع)

مسجد جامع آل یاسین (ع)

تکیه امام حسین (ع)

اندازه فونت :
2016/07/18

نکاتى جهت راه اندازى تکیه عزادارى امام حسین علیه السلام

با توجه به اینکه ماه محرم نزدیک است و ایام عزاداری آغاز می شود، شاید عده ای به فکر راه اندازی یک هیئت عزاداری باشند، به همین دلیل سایت آسمونی در ادامه این مقاله نکاتی در مورد راه اندازی تکیه عزاداری امام حسین علیه السلام را برای شما عزیزان عنوان می کند که در ادامه می خوانید. آسمونی را همراهی کنید.

برای آگاهی از این موضوع کارشناسانی از سازمان تبلیغات نکات مهمی را در مورد راه اندازی تکیه عزاداری عنوان می کنند تا مراحل اخذ مجوز یک هیئت مذهبی و قوانین و مقرارت آن را برایمان توضیح دهند.

میزگردی خصوصی اما پر حاشیه که حاشیه اولش گمنام ماندن نام کارشناسان است.

ابتدا موضوع ساده به نظر می رسید اما هر چه که بیش تر جلو رفتیم پیچیدگی ها خود را نشان داد:

6 اداره ای که مجوز صادر می کنند

از نگاه بسیاری از مردم راه اندازی هیئت مذهبی نیازی به مجوز ندارد، اما با توجه به کلان شهر شدن تهران و بسیاری از شهر های کشور، هر هیئتی باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز بگیرد؛ چرا که طبق قانون اساسی برگزاری تجمع نیازمند مجوز است و هیئت های عزاداری نیز در زمره تجمعات محسوب می شوند.

این اولین نکته ای است که لابلای صحبت های کارشناسان و برگه هایی که دائما ورق می خورد روشن می شود.

حالا دیگر کارشناسان سازمان تبلیغات سعی می کنند جدیت موضوع را روشن کرده و می گویند: البته در تهران هر هیئتی برای گرفتن مجوز باید به منطقه جغرافیایی مکان هیئت خود توجه کرده و صرفا می تواند به 6 اداره شمال شرق، شمال غرب، جنوب شرق، جنوب غرب ، شمیرانات و شهر ری ، مراجعه کرده و درخواست مجوز بدهد.

سوال خود را مطرح کنید :